Po nowych ulicach i osiedlach

Dzisiaj zabiorę Was za kampus na dwie przejażdżki autobusem po okolicy.

Przed wyjazdem w, jak się później okazało, niezapomnianą podróż do 大足 /Dazu/ wybraliśmy się na dworzec kolejowy Fuling Północny, żeby kupić bilety na pociąg z Fuling do Chongqing.

Dworzec kolejowy Fuling Północ.

Dworzec kolejowy Fuling Północ.

Dworzec 涪陵北站 położony jest na północ od kampusu [dla ułatwienia na dole strony umieściłem mapę z oznaczeniem wspomnianych miejsc i trasy]. Można dojechać do niego autobusem 路103 za 1 yana czyli 50 gr! Przejazd odbywa się nowo wybudowaną drogą (przy której do tej pory jeszcze „sadzone” są drzewa, a dojście do budynku dworca i jego otoczenie jest nadal w budowie, choć sam dworzec został oddany już w pełni do użytku). Budowę samego dworca rozpoczęto pod koniec 2010 roku. Czyli na stworzenie tego cacka potrzebowali niespełna 3,5 roku.

Tu było ściernisko

Jak widać, w samym Lidu i Ma’anie  cała masa budynków i ulic nadal jest w stanie surowym, a obok nich stoją albo stare, zrujnowane pozostałości po wiejskich domach, albo nowe osiedla. Trudno powiedzieć, czy Lidu i Ma’an są nowymi miejscowościami, czy tylko, albo aż, rozbudowanymi wersjami chińskiej wsi. Zaryzykuję stwierdzeniem, że za kolejnych 10 lat… no dobra, przesadzam, w tym tempie 5-7 lat , Fuling rozrośnie się na tyle, że 40 minutowa droga autobusem z kampusu do centrum, będzie przejażdżką z centrum do przedmieść miasta (bo np. gimnazjum, które odwiedziliśmy jest oficjalnie w Fuling, choć w praktyce jest w Ma’anie), a dworzec, jest dworcem północnym w Fuling, a nie Lidu. [portfolio_slideshow showcaps=false id=2236]

Mapa do postu


Pokaż Chiny na większej mapie

Krzysiek (潘立夫)

Tłumacz, językoznawca, pasjonat języków, uwielbiający podróże i fotografie. Absolwent sinologii i anglistyki KUL. GVer

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *